Mat på AKS

Matservering
Hver fredag fra uke 44 serverer vi fredagsgrøt til barna i kantina.
Barna spiser sammen basevis og de får sunn og god havregrøt med frukt og bær.

Mandag til torsdag spiser barna medbrakt matpakke. Under spisetiden får de også frukt/grønt.

Enkelte dager og i feriene har vi matlaging, baking og felles måltider ute eller i kantina. Vi lager også kafé og mat på bål ute.

Mat og helse
Vi har juniorkokkekurs i kursperiodene, og læringsstøttende aktiviteter innen mat og helse.

Under Mat og helseaktiviteter og -kurs vektlegges praktisk arbeid, grunnleggende ferdigheter som språk, regning og grunnleggende ferdigheter.

I tråd med Rammeplan for SFO og lokale føringer for AKS i Oslo legger vi til rette for daglige hyggelige måltider som gir barna grunnlag for å utvikle matglede og gode felleskapsopplevelser. Medarbeiderne på AKS er aktivt til stede og delaktige under barnas spisetid.