Berg skolekor

Våren 2016 ble Berg skolekor etablert. Etableringen av Berg skolekor er et samarbeid mellom foreningen Berg skolekor, som er opprettet og ledet av foresatte, og AKS på Berg skole.

Sangkorets øvinger fra 1. – 4. klasse organiseres av AKS. Korøvelser for 5. -7. Trinn organiseres av foreningen og finner sted på skolen rett etter skoletid.

Berg skolekor har siden oppstarten i 2016 etablert seg som et svært populært musikktilbud på skolen. Her utvikler dyktige dirigenter sang- og musikkglede hos barna og skaper et godt sosialt miljø for elevene.

I 2020 hadde koret 196 syngende medlemmer og var dermed Norges største skolekor.

Korledere
Carmen Finsal og Therese Viktoria Karlstad er korlederne skoleåret 2023/24. De er begge musikalartister med utdanning fra Bårdar Akademiet, der de i tre år studerte musikk, dans og teater.

Carmen Finsal har drevet med sang og teater fra ung alder, og har både opptrådt mye og drevet en teaterlek-gruppe i hjembyen sin. Våren 2023 ble hun uteksaminert fra Bårdar Akademiet, og har siden jobbet som skuespiller på Color Line-båtene og gjort andre prosjekter gjennom 2Entertain.

Therese Viktoria Kalstad har alltid hatt en stor glede for sang og musikk, og begynte å opptre med sang og musikal allerede som 9 åring. Hun gikk musikklinje på Vgs, og våren 2023 ble hun uteksaminert fra Bårdar Akademiet. Du har kanskje sett henne i Sister Act på Chateau Neuf, eller i We Will Rock You i spektrum? Therese Viktoria er også pianist, og hun vil spille under øvelser og konserter.

Påmelding og kontigent
Øvningene til skolekoret koster ikke noe ekstra utover oppholdsbetaling på AKS og alle som vil være med får plass i ett av korene.

Alle som vil delta i korene må også melde seg inn i Berg skolekor. Dette skjer i tillegg til påmelding til korøvelser på AKS. Årskontingenten er kr 100,- pr. barn. Når barnet ditt er påmeldt skolekoret på AKS mottar du en e-post fra foreningen om innmelding i koret.

Skolekoret kommer i tillegg til læringsstøttende aktiviteter og kurs for alle trinn på AKS.
Påmelding i uke 39. Vi sender ut påmeldingskjema.

For spørsmål om påmelding og korøvelsene:
Påmelding for 1. - 4. trinn: Ta kontakt med baseleder
Påmelding for 5.-7. trinn: Send e-post til Berg skolekor: bergskolekor@gmail.com

Korøvelser 2022/23

Korøvelser på AKS